Що в сучасному світі можна назвати вічним? Одні
народжуються, інші помирають. Ніч проходить і настає день. Час минає… Секунди…
Хвилини… Роки… Що існує поза часом? Душа?… Думка?… Слово?… А можливо, це і є
пазли космічної картини під назвою Вічність, художник якої – людина. Людина, в
чиєму серці живе віра; людина – душа, якої залишається химерним світлом;
людина, чиї думки плетуть мереживо бажань, сподівань та мрій і втілюються у
його величності – мистецтві.
Гомер, Данте, Шекспір, Сервантес… – художники слова,
що створили образи героїв, до яких небайдужа людська душа. У них люди бачать
власну силу чи слабкість, недаремно їх називають величним словом – Вічні. Кожен
образ – це неймовірна історія, яка не лише цікава, а й містить у собі зерно
мудрості.
Шекспір… Вимовляємо і прислуховуємося до тисячоголосся людства, яке на різних мовах світу повторює в унісон прізвище геніального письменника. Безсмертні його творіння, адже проблеми, які порушив автор – це вічні питання, над якими задумується людина кожної епохи. Гамлет з однойменної трагедії : ось чий біль, наче струна, бринить і відлунює у серцях людей.
Шекспір… Вимовляємо і прислуховуємося до тисячоголосся людства, яке на різних мовах світу повторює в унісон прізвище геніального письменника. Безсмертні його творіння, адже проблеми, які порушив автор – це вічні питання, над якими задумується людина кожної епохи. Гамлет з однойменної трагедії : ось чий біль, наче струна, бринить і відлунює у серцях людей.
31 жовтня 2019 року в
Зав'язанцівському НВК Мостиського району був проведений урок зарубіжної
літератури в 10 класі вчителем Вергун Василиною Богданівною на тему «Гамлет – вічний образ світової
літератури. Багатогранність шекспірівських характерів».
Читаючи п’єсу –весь час здається, що перед нами
своєрідні терези, на обидві чаші яких Шекспір упродовж всієї розповіді кладе
чесноти та вади. Що ж переважить – добро чи зло…У Гамлетові зріє не
просте почуття ненависті й бажання мстити кров’ю, у ньому борються роздуми про
добро й зло, про людську слабість і силу, про боротьбу з несправедливістю! Де ж
відповідь?.. Змиритися, забути, пробачити?. Можливо, тільки це вихід не для
шекспірівського героя. То що ж, покінчити з життям? Ось звідки перед молодою
людиною постає питання: «Бути
чи не бути?» Тільки вирішивши
його, Гамлет знову здатний поважати себе як особистість:
Чи бути, чи не
бути – ось питання.
Що благородніше? Коритись долі
І біль від гострих стріл її терпіти,
А чи, зіткнувшись в герці з морем лиха,
Покласти край йому? Заснути, вмерти –
І все. (…)
Що благородніше? Коритись долі
І біль від гострих стріл її терпіти,
А чи, зіткнувшись в герці з морем лиха,
Покласти край йому? Заснути, вмерти –
І все. (…)
Перебуваючи
під враженням цього дивовижного твору, який вивчали на уроці учні дійшли висновку скільки б не
перечитували твір, кожного разу будуть
співчувати Гамлету, захоплюватися його розумом і наполегливо шукатимуть
відповідь на питання, чи можна було уникнути трагедії в його долі.
Відчувши себе героями трагедії «Гамлет», пережити
весь біль та відчай. Коли Гамлет порушує питання: «Бути або не бути?» З позиції сучасної людини учні розуміли, що це не вих ід, що
смерть не вирішить жодної проблеми. Вони побачили в
ньому сильну талановиту натуру, якій так рано ще йти з життя, яка повинна справитися
з усіма проблемами.
Та в час , коли
жив Гамлет, був інший кодекс честі і моралі.
А тому нічим його дорікнути. Ми приймаємо в Гамлетові все, тому що він
гуманіст, людина доби Відродження і цим все сказано…
Немає коментарів:
Дописати коментар